آموزشی

آشنایی با قفل درب ضد سرقت

قفل درب ضد سرقت

قفل ها از اجزای اصلی درب ضد سرقت هستند.تنوع این محصولات بالاست ولی در بازار ایران چند برند نام آشنا در کارخانه ها استفاده می شوند.قفل های ساده ، آژیر دار و هوشمند از انواع این محصولات هستند.در این مقاله قصد داریم شما را با این محصولات آشنا کنیم.

1. آشنایی کلی با قفل درب ضد سرقت

2.انواع قفل ها

آشنایی کلی با قفل های درب ضد سرقت

مهم‌ترین تفاوت قفل و مغزی درب ضد سرقت با درهای معمولی در این است که قفل‌های درهای ضد سرقت دارای چندین زبانه هستند و با چرخیدن کلید در آن‌، زبانه‌ها در چندین جهت داخل چهارچوب قرار می‌گیرد. هر قدر تعداد زبانه‌های بیشتر باشد، طبیعتاً امنیت درب بیشتر و بهتر خواهد بود.  ‌

با توجه به این که امنیت درهای ضد سرقت ناشی از مؤلفه‌های مختلفی مانند چهارچوب، لولا، روکش و قفل است، با نصب قفل درب ضد سرقت بر روی دربهای معمولی نمی‌توان انتظار داشت که امنیت به خوبی تأمین شود.

مدل‌های متنوعی برای قفل‌ درب ضد سرقت در بازار وجود دارد که لازم است متناسب با کاربرد فضا نسبت به انتخاب یکی از انواع مدل‌ها اقدام نمود.

همچنین قفل‌هایی که بر روی انواع درب ضد سرقت ایرانی، چینی و ترک نصب می‌شوند متفاوت است. قفل‌هایی که ساخت کشور ترکیه هستند، به دلیل برخورداری از استانداردهای بالاتر دارای کیفیت و طول عمر بیشتری نسبت به دیگر قفل‌ها هستند. بهترین قفل‌‌های درب ضد سرقت در سطح جهان، قفل‌های ساخته‌شده در کشور ترکیه هستند. قفل درب ضد سرقت چینی عموماً کیفیت چندانی ندارند.

انواع قفل ها

1- قفل های پستچی

جهت امنیت بیشتر ساکنین می‌توان از قفل پستچی بر رو هر درب استفاده نمود که در صورت انجام این کار، درب تنها به اندازه ۱۰ سانتی متر باز شده و امنیت ساکنین تأمین می‌گردد. همچنین نصب چشمی بر روی اینگونه درب‌ها از موارد دیگری است که مشتریان خواهان آن هستند که در این صورت نیز چنین امکانی در راستای تعبیه چشمی به عنوان یک فاکتور مهم امنیتی بر روی درب‌ های ضد سرفت وجود خواهد داشت.البته ما نصب این قفل را بر روی درب پیشنهاد نمیکنیم زیرا به مرور زمان به چهارچوب درب آسیب وارد می کند.

2- قفل داف ترکیه

داف نیز از جمله برندهای مطرح در قفل‌های درب ضد سرقت است. قفل‌های داف نیز دارای کیفیت مشابهی با قفل کاله هستند. تفاوت دو قفل کاله و داف در جزئیات و مغزی قفل است و ظاهر دو قفل مشابه با یکدیگر است.

3- قفل درب ضد سرقت کاله ترکیه

ازجمله برندهای مطرح قفل درب ضد سرقت، برند کاله می‌باشد.

در بازار ایران، قفل درب ضد سرقت kale به راحتی در دسترس است و یکی از بهترین انتخاب‌ها برای قفل ضد سرقت است. اگر چه قیمت قفل درب ضد سرقت کاله ممکن است نسبت به انواع دیگر قفل‌های ضد سرقت بالاتر باشد، اما این قفل به علت به‌کارگیری آلیاژ و مواد مستحکم و مغزی ماندگار دارای کارکردی عالی است.

4- قفل آژیر دار دسی ترکیه

این قفل مشابه یک قفل فولادی استاندارد است.

که بر روی درب های ضد سرقت ظرف مدت یک دقیقه ( فقط با بستن پیچ ) و بر روی دربهای با چار چوب چوبی با اندکی برش ظرف مدت نیم ساعت قابل نصب می باشد.

سیستم هشدار ( آژیر ) این قفل فقط زمانی فعال می گردد که زبانه قفل با کلید ( از بیرون یا داخل منزل ) سه بار چرخانده شود.

( سه قفله شود ) فعال شدن آژیر به وسیله ی یک بوق یک ثانیه ای به اطلاع شخصی که درب را قفل کرده می رسد.

پس از فعال شدن سیستم آژیر ، حسگر های موجود در قفل به دو اتفاق واکنش نشان داده و آژیر می کشند.

4- دستگیره و قفل های دیجیتال

دستگیره دیجیتال (الکترونیکی یا هوشمند) راه حل پیشرفته و مناسبی جهت کنار گذاشتن قفل‌های مکانیکی و قدیمی و دسته کلیدهای حجیم می‌باشد که می‌توان از راه دور ورود و خروج را کنترل و درب را باز و بسته نمود. در گذشته این کار بیشتر برای باز و بسته نمودن درب‌های اتومبیل استفاده می‌شد ولی امروزه این تکنولوژی جهت افزایش امنیت و راحتی کاربران برای اماکن تجاری و مسکونی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. تمامی قفل‌های درب دارای زبانه جهت قفل نمودن درب می‌باشند که برای قرارگرفتن در چارچوب درب و اتصال امن بین درب و چارچوب آن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این زبانه‌ها با حرکت چرخشی کلید و یا دستگیره درب در داخل چارچوب درب حرکت کرده و باعث باز و بسته شدن درب می‌گردد. دستگیره دیجیتال نیز از این قاعده مستثنی نمی‌باشد. با این تفاوت که در این نوع قفل‌ها حرکت زبانه به صورت دیجیتالی و با شناسایی رمز، کارت و یا اثر انگشت صورت می‌گیرد. البته ابزارهایی مانند کلید مکانیکی نیز برای آن در نظر گرفته شده تا در مواقع اضطراری مانند اتمام برق دستگیره دیجیتال ( digital door handle ) بتوان درب را باز نمود. تمامی این موارد در صورتی قابل اجرا می‌باشد که دستگیره دیجیتالی دارای یک مغزی الکترونیکی باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *