درب لابی

درب لابی و نکاتی مهم در خرید

درب لابی

درب ورودی آپارتمان مهم ترین قسمت منزل شماست، زیرا نشان دهنده ی سبک زندگیتان می باشد. درب ورودی همواره روی نگرش یک میهمان، همسایه و رهگذر در مورد شما و خانه تان تاثیر می گذارد. بنابراین اگر قصد ارائه ی چهره ای بسیار خاص از خود را دارید، می بایست در انتخاب درب ورودی آپارتمان بسیار دقت کنید. با توجه به اهمت درب لابی، کالادرب مقاله ی راهنمای خرید درب ورودی ساختمان را تهیه و در اختیار شما عزیزان قرار دادند.خرید در ورودی خانه عموماً در 4 گام انجام می گیرد. در ادامه هر گام با جزئیات کامل مورد بررسی قرار می گیرد.

1. تعیین بودجه و برای خرید درب

2.پیشبینی زمان جهت ساخت و نصب درب

3. تعیین مدل درب ورودی منزل

4. تعیین درست دستگیره و یراق آلات درب ورودی

5. سایر نکات برای خرید در ورودی خانه

تعیین بودجه برای خرید درب

اگر قصد فروش ملک خود را دارید و یا سازنده هستید، حتما می دانید که درب ورودی موثر ترین و مهم ترین آیتم نازک کاری از نظر خریدار است. چرا که درب ورودی اولین المان است که خریدار آن را می بیند و از طریق آن وارد آپارتمان می شود. در صورت لوکس بودن می توانید به بهترین شکل آدرنالین اولیه را به او تزریق نماید و تاثیر زیادی بر خریدار بگذارد.

همچنین در صورت لوکس بودن این درب ها و ایجاد هارمونی با سایر متریال ساختمانی به کار رفته در ملک ، معمولا درب ورودی منزل می تواند ارزش آپارتمان را بالا ببرد. بنابراین جهت افزایش ارزش ملکتان شاید لازم باشد کمی در خرید در ورودی خانه هزینه بیشتری نمایید.

درب های لابی عموما به صورت تمام چوب ، ام دی اف روکشی و زیر کار ورق و مقاوم به سرقت هستند.

مهم ترین عامل تعیین کننده در قیمت درب ورودی منزل ، جنس چوب به کار رفته و طرح مورد نظر شما می باشد. بنابراین شناخت درست از آنچه که می خواهید، موجب می شود که شما بهترین درب ورودی را با مناسب ترین قیمت خریداری نمایید. از این رو می بایست شناخت کاملی از متریال و جنس درب ورودی داشته باشید.

در درب های ام دی اف روکشی و زیرکار تمام ورق جنس متریال استفاده شده و برند درب بسیار مهم است. ورق استفاده شده در چهارچوب و زیرکار ، ام دی اف و رنگ استفاده شده نقش مهمی در این درب ها دارند.

پیشبینی زمان جهت ساخت و نصب درب

دومین گام که گام مهمی است پیشبینی زمان برای سفارش و ساخت است. درب های ورودی لابی چون درب های پر کار و سفارشی هستند و اکثرا قابلیت دپو کردن را ندارند به همین دلیل ساخت و اجرای آن ها زمان نسبتاٌ زیادی نسبت به سایر درب های ساختمانی میبرد.

این زمان در درب های چوبی و ام دی اف روکشی و تلفیقی 60 روز کاری با نصب و اجرای درب می باشد و درب های مقاوم به سرقت لابی فقط تحویل درب 75 روز کاری می باشد.

سازنده های حرفه ای با توجه به این زمان ها همیشه پیشبینی این موضوع را در ساختمان خود در نظر میگیرند.

تعیین مدل درب ورودی منزل

سومین و شاید مهمترین عامل در خرید درب ورودی، توجه به سبک طراحی می باشد. درب ورودی لوکس می بایست با طراحی ساختمان و طراحی داخلی هماهنگی داشته باشد. انواع سبک طراحی ساختمان شامل مدرن ، مدرن امروزی ، کلاسیک ، نئو کلاسیک و … می باشند.

بنابراین بر اساس اینکه طراحی ساختمان و طراحی داخلی منزل نزدیک به کدام یک از سبک های بالاست، باید درب ورودی آپارتمان مورد نظر خود را انتخاب کنید. در صورتی که سبک طراحی منزل خود را نمی دانید کافی است عکسی از آن گرفته و آن را برای کارشناسان کالادرب ارسال کرده و از مشاوره رایگان ما بهره مند شوید.

به هنگام تصمیم گیری در خصوص مدل درب باید موارد زیر را نیز در نظر داشته باشید:

توجه به جنس و طرح به هنگام خرید درب ورودی آپارتمان

انواع درب ساختمان را در جنس های چوبی، آلومینیوم، استیل، فایبرگلاس، شیشه و یا ترکیبی از آنها می توان تولید کرد. سپس بر اساس بودجه و طرح ساختمان، مدل درب ورودی منزل خود را انتخاب کنید. به هنگام تصمیم گیری در خصوص متریال درب، مقاومت و انرژی کارآمد بودن آن را نیز مورد بررسی قرار دهید.

یک درب انرژی کارآمد ، در فصول مختلف سال کارایی خوبی خواهد داشت. به این منظور که به عنوان عایق گرما و سرما عمل می کند. این ویژگی باعث می شود که از طریق درب انرژی به هدر نرود. امروزه اکثر ساختمان ها به صورت انرژی کارآمد طراحی می گردند. بنابراین دیوارها، سقف، درب ها و پنجره ها همگی عایق گرما و سرما هستند.

تاثیر شیشه بر درب ورودی ساختمان

در صورتی که قصد انتخاب درب لابی را دارد، درب های ترکیبی شیشه ای و چوبی گزینه های لوکسی هستند. جهت خرید درب ورودی باید بدانید که شیشه ی درب نه تنها باعث روشن شدن فضای لابی می گردد، بلکه باعث می شود ظاهر درب ورودی لوکس به نظر برسد. درب ورودی ساختمان با ترکیبی از شیشه و چوب از جمله لوکس ترین درب ها می باشد.

انتخاب رنگ به هنگام خرید در ورودی خانه

درب ورودی چوبی حتما باید رنگ گردد تا از بافت چوب در برابر رطوبت ، حشرات ، ترک خوردگی و رنگ پریدگی محافظت شود. انواع رنگ برای درب های چوبی به شرح زیر می باشد :

1. رنگ های شفاف: سیلر و کیلر که رنگ طبیعی چوب را بازتاب می کنند.

2. رنگ های پوششی و پلی اورتان: این نوع رنگ، رنگ چوب و ام دی اف را کاملا تغییر می دهد. در واقع رنگ به صورت یک لایه ی ضخیم روی سطح چوب می نشیند.

توصیه می شود به هنگام انتخاب نوع رنگ، شرایط محیطی محل نصب درب را بسنجید. این موضوع منجر می شود تا رنگ نهایی مطابق با آن شرایط انتخاب شود. در خصوصی که اطلاعات کافی در این زمینه ندارید، حتما از تولیدکننده درخواست راهنمایی کنید.

درب های ضد سرقت لابی و طرح های آن

درب های زیر کار فلز و به اصطلاح ضد سرقت از لحاظ طرح و ساخت مقداری نسبت به درب های چوبی محدودیت دارند. در سایت کالادرب بخش درب چوبی و لابی از این نوع درب ها تعدادی جهت مشاهده موجود است.

انتخاب دستگیره و یراق آلات درب ورودی منزل

قدم نهایی در خرید درب ورودی ساختمان ، انتخاب قفل و یراق و لولای مناسب می باشد. برای انتخاب و خرید یراق آلات باید به موارد زیر توجه نمود. در بخش دستگیره و قفل سایت کالادرب می توانید نمونه محصولات را مشاهده نمایید.

لولا درب ورودی ساختمان

لولای درب علاوه بر تحمل وزن درب روی چهارچوب، باید بتواند خصوصیات ظاهری مد نظر طرح را هم بر آورده سازد.

انواع لولا ها شامل لولای مخفی ( جهت دیده نشدن لولا در ظاهر درب)، قابلمه ای ، کتابی و سر نیزه ای ، باد بزنی جهت باز شدن درب به شعاع 180 درجه ، پیوت جهت باز شدن درب روی پاشنه، می باشند.
جهت خرید درب ورودی به لولا توجه ویژه ای داشته باشید.

دستگیره درب ورودی آپارتمان

دستگیره ها مهم ترین المان نهایی در خرید درب ورودی هستند که تعیین کننده ی شخصیت درب می باشند. حتما توجه کنید که آن ها را متناسب با سبک و طرح درب و طراحی ساختمان انتخاب نمایید.

دستگیره ها را با متریال هایی مثل استیل، برنج، کروم، آلومینیوم، برنز، قلع و روی، زاماک، طلا و نقره و کربن می سازند. برای خرید درب ورودی سعی کنید متریالی استفاده کنید که دوام بهتری دارند و هارمونی بهتری با محیط ایجاد می کنند.

قفل درب ورودی منزل

قفل ها در انواع معمولی و ضد سرقت موجود هستند. هدف اصلی از تهیه قفل درب در انواع مونو ، مولتی پوینت و هوکی شکل ؛ تامین امنیت می باشد. اما قفل باید ویژگی های ظاهری مورد نیاز درب را نیز تامین کند. علاوه بر این دو مورد، قفل باید با سبک درب هارمونی داشته باشد. قابل ذکر است قفل ها می توانند آهنربایی باشد، که هنگام بسته شدن حس لوکس بودن را به درب منتقل کنند. توجه داشته باشید که انتخاب قفل دقیقا به میزان انتظار شما از امنیت بستگی دارد.

تکنولوژی هوشمند برای درب ورودی منزل

آیا برای خرید درب ورودی منزل به تکنولوژی اعتقاد دارید ؟ تکنولوژی هوشمند می تواند امکانات بی نظیری به مشتری ارائه کند. این امکانات شامل باز و بسته کردن درب با اپلیکیشن و نرم افزار، فرستادن اس ام اس و عکس برای صاحب منزل، پیام گذاری صوتی از طرف شخص مراجعه کننده، ذخیره ی فیلم از طریق چشمی، باز شدن اتوماتیک درب از راه دور و LED های زیبا جهت روشن شدن درب در تاریکی و زیبایی بخشیدن به ظاهر آن در شب است.

سایر نکات مهم برای خرید درب

اندازه گیری دقیق و میلی متری

بدیهی است که اندازه گیری درب باید به صورت کاملا دقیق انجام شود. اکثر شرکت های شناخته شده در زمینه تولید درب، کارشناسان خود را به منظور اندازه گیری نهایی به محل اعزام می کنند. اندازه گیری اولیه توسط خریداران، تنها به شما کمک می کند تا از قیمت حدودی درب مطلع شوید. تولیدکنندگان حرفه ای به اعدادی که شما ارائه می دهید بسنده نمی کنند.

بازشوی درب

درب های ورودی که به سمت داخل باز می شوند، از جمله رایج ترین درب ها هستند. اما امکان طراحی درب به صورتی که به سمت بیرون باز شود نیز وجود دارد. این نوع از درب ها در کشور ایران کاربردی نمی باشند. زیرا هدف اصلی از بازشوی درب رو به بیرون، مقابله با شرایط بد جوی است. بنابراین در کشورهایی که طوفان های شدید رخ می دهد، کاربرد دارد. با اینحال، این موضوع کاملاً بستگی به نیاز کارفرمایان دارد. شرایط جوی در هر منطقه ای ، بر طرح و متریال درب تاثیر می گذارد.

انتخاب یک تولید کننده شناخته شده در زمینه تولید درب

تولیدکنندگان برتر از متریال مرغوب و تکنیک های حرفه ای در فرایند ساخت درب چوبی استفاده می کنند. بنابراین برای نداشتن دغدغه و بهره گیری از یک درب در طولانی مدت، حتما در خصوص انتخاب برند و تولید کننده تحقیق کنید. در واقع نمی توان اعتماد کامل را به ساختار داخلی یک درب ناشناخته داشت.

علاوه بر این، درب از جمله محصولاتی است که نمی توان به عکس برای خرید آن بسنده نمود. کالادرب به شما امکان بازدید از پروژه های انجام شده توسط تیم مجموعه را می دهد.

برای خرید درب ورودی از کارشناسان و مهندسان کالادرب مشاوره رایگان بگیرید.

مطالب مرتبط

3 نظر در “درب لابی و نکاتی مهم در خرید

  1. کامران گفت:

    بسیار مطلب مهم و مفیدی بود ممنون از تیم خوب کالادرب

  2. صالحی گفت:

    مطلب مفیدی بود ، با سپاس از شما

  3. نصیری گفت:

    واقعا از شما ممنونم بابت این مقاله خوب و مفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *